In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.
Rozważmy grę na prostokątnej planszy złożonej
z
jednostkowych kwadratów ponumerowanych kolejno od
do
.
Na planszy ustawionych jest
pionków, każdy na innym polu, przy
czym żaden pionek nie znajduje się na polu o numerze
.
Pojedynczy ruch w grze polega na przestawieniu dowolnie wybranego
pionka na pierwsze wolne pole o większym
numerze.
Dwaj gracze wykonują na zmianę po jednym ruchu.
Wygrywa ten, który postawi pionek na ostatnim polu,
tzn. na polu o numerze
.
Dla przykładu z rysunku (), gracz
może wykonać ruch z pola
na
, z pola
na
lub z pola
na
.
Ten ostatni ruch kończy grę.
Mówimy, że ruch gracza jest wygrywający, jeżeli po jego wykonaniu gracz ten może wygrać grę niezależnie od tego, jakie ruchy będzie wykonywał jego przeciwnik.
Napisz program, który:
Pierwszy wiersz wejścia zawiera dwie liczby całkowite
i
(
,
,
)
oddzielone pojedynczym odstępem.
Drugi wiersz zawiera
rosnących numerów pól, na
których znajdują się pionki. Liczby w wierszu są
pooddzielane pojedynczymi odstępami.
Pierwszy i jedyny wiersz wyjścia powinien zawierać liczbę różnych ruchów wygrywających, jakie może wykonać w zadanej sytuacji początkowej gracz rozpoczynający grę.
Dla danych wejściowych:
5 2 1 3
poprawną odpowiedzią jest:
1
a dla danych wejściowych:
5 2 2 3
poprawnym wynikiem jest:
0
Autor zadania: Bartosz Walczak.